Lansiranje magazina Midjourney pošlo po zlu
Popularni AI program za kreiranje slika Midjourney 15. marta objavio je da pokreće mesečnik koji je u potpunosti nastao uz pomoć veštačke inteligencije. Korisnici širom sveta bili su oduševljeni ovom vešću, delom zato što ih je zaintrigiralo kako će to izgledati, ali najviše zbog toga što će časopis imati štampano izdanje i time biti dragocen za kolekcionare.
Uporedo s tom objavom, napravili su landing page posvećen magazinu i tako sugerisali kako će izgledati prvo izdanje. Naime, časopis će imati ograničen broj primeraka za najbrže pretplatnike, a prvo izdanje će biti besplatno (što se ispostavilo kao netačno, ali više o tome kasnije).
Ključni sadržaj časopisa činiće vizuelna umetnička dela, odabrana među više od 10.000 visoko ocenjenih slika na Midjourney-ju.
Source: Freepik
Pored slika koje je napravio AI, a za koje je bilo očigledno da će zauzeti najveći deo prostora, časopis će takođe uključivati članke i intervjue koje je generisala veštačka inteligencija. Do sada nisu otkrili nikakve informacije o tekstualnom sadržaju, ali mi sigurno imamo mnogo pitanja.
Na primer, koji model će koristiti?
Da li će to biti čista fikcija ili će uključivati neke događaje i ljude iz stvarnog života?
I da li će iznete informacije biti proverene ili pregledane od strane čoveka?
Izgleda da ćemo morati da sačekamo odgovore na ova pitanja, ali to nije jedini problem za koji ne postoji odgovor.
Postoje mnogo ozbiljniji problemi u vezi sa pokretanjem časopisa koje je Midjourney potpuno prevideo.
Zašto su pretplatnici ljuti na Midjourney?
Časopis još nije ni izašao, a već je izazvao lavinu zabrinutosti. U nastavku ćemo navesti neke od najvažnijih.
Kao što smo već pomenuli, na zvaničnoj stranici, Midjourney je naveo da će prvo izdanje biti besplatno. Međutim, kada kliknete na dugme „Preuzmi časopis”, on vas preusmerava na Stripe checkout gde se od vas traži da se pretplatite i odmah platite 4 US dolara, kao i da navedete detalje za isporuku – a pritom vam ne kaže kada možete očekivati svoj primerak.
No, postoji opcija dodavanja promotivnog koda, tako da, ako ste ga pronašli negde na internetu, možete ga ukucati prilikom checkout-a i dobiti primerak besplatno kao što vam je obećano na početku.
Source: Freepik
Sada dolazi zabavni deo.
Naime, pretplatom na magazin, dajete dozvolu Midjourney Inc da vrši naplatu sa vaše kartice za ovu uplatu i buduća plaćanja u skladu sa njihovim uslovima. Uvek možete da otkažete pretplatu. Ali to nije sasvim tačno.
Kada kupite časopis – ništa se ne dogodi.
Ne dobijate e-poruku sa potvrdom, račun ili bilo koju drugu informaciju, tako da niste sigurni da li se kupovina uopšte dogodila.
Ne samo to, sama činjenica da ste dali informacije o kreditnoj kartici i adresi za isporuku je ono zbog čega se zaista unervozite
A ako želite da se obratite njihovoj korisničkoj podršci ili saznate kako da otkažete pretplatu, bićete preusmereni na njihov Discord kanal. Tamo ćete dobiti odgovor jedino ako je neki član njihove zajednice raspoložen da vam pomogne.
Sudeći prema nalozima Midjourney na društvenim mrežama, ovaj problem se dogodio mnogim korisnicima, i nimalo nisu srećni zbog toga. U stvari, tvrde da se osećaju kao da su prevareni.
Dakle, šta je prava istina?
Nisu do kraja promislili ovu odluku.
Prema onome što smo pronašli na Reddit-u, Midjourney trenutno radi na „stranici za održavanje”, na kojoj će korisnici moći da upravljaju svojim planovima pretplate. Zašto nisu omogućili ovu opciju od početka ostaje nejasno. Kao što je jedan korisnik istakao, u većini zemalja je zapravo nezakonito da ne omogućite opciju za otkazivanje pretplate.
Comment
byu/MeggirbotOnMJ from discussion
inmidjourney
Štaviše, nisu naveli nikakve informacije o dostavi magazina u zemljama širom sveta. To bi mogao da bude dodatni problem jer su mnogi korisnici izvan SAD naručili svoje kopije (i platili ih), ne znajući da li će biti dodatnih naknada ili da li će uopšte biti isporučene.
Kompanija do sada nije dala nikakve zvanične izjave u vezi sa ovom temom, niti je odgovorila na komentare na internetu, ostavivši svoje korisnike besnim i zabrinutim.